søndag den 20. februar 2011

Creamcheese frosting

{Billede lånt fra Prins&prinsesse}


Det er vigtigt at smøren har stuetemperatur og flødeosten er helt kold og kommer direkte fra køleskabet.

Hvad skal du bruge?
2,5 dl neutral flødeost (ca. En pakke)
5 spsk. usaltet smør (alm. saltet smør kan også godt bruges)
2 tsk. vanillesukker
5-6 dl flormelis (sigtet)
Evt. Smag eller farve.


Hvad gør du?
- Bland flødeost, smør og vanillesukker i en røremaskine (eller med en håndmixer).
- Tilsæt en tredjedel sukker ad gangen og pisk indtil frostingen er glat og har den ønskede konsistens.
- Hvis frostingen er for stiv piskes et par sekunder mere, men det er vigtigt ikke at overpiske.
- Hvis det ønskes, røres farve eller smag i.

Frostingen holder ca. 1 uge på køl eller op til 3 måneder i fryseren. Før brug røres frostingen indtil den er blød.

4 kommentarer:

Louise sagde ...

Ih den ser lækker og nem ud - skal prøves. Tak for opskrift. :)
Louise

Marie sagde ...

Det er den også ;o)

Sprøjt den evt. ud som roser med en stjernetylle, se her:
http://millemarieogmig.blogspot.com/2011/02/totally-fab-frosting.html

Anonym sagde ...

Hejsa
Kan se tråden er gammel, men spørger alligevel. :-) hvor har du fundet de brune stjerner?
vh Joan

Marie sagde ...

Hej Joan

Som jeg har skrevet under billedet, så er det ikke ét jeg har taget, men ét jeg har lånt fra et andet sted.
Jeg ha selv haft nogle lignende stjerner i chokolade, som jeg vidst havde købt i Tyskland eller et kryddeributik i Tivoli til jul for nogle år siden.
Det hjælper dig nok ikke så meget, men god jagt ;-)

/Marie